سرویس مدرسه چالش ها و راهکار ها

اهمیت رانندگان سرویس مدرسه در طول سال تحصیلی 

 

روزگاری نه چندان دور بعلت کوچکی شهر ها و نزدیکی مدارس به محل زندگی نیازی به وسیله حمل نقل جهت رفت آمد دانش آموزان احساس نمیشد زیرا بچه ها گاها یا با سایر دوستان یا خواهران برادران بزرگ ترشان و یا با پدر یا مادرشان مسیر خانه تا مدرسه را طی میکردند.

ولی با کسترش روز افزون شهر ها و تنوع مدارس یکی از دغدغه های خانواده ها که بیشتر در اوایل مهر ماه هر سال نمود پیدا میکند چگونگی رفت آمد فرزندان به مدرسه می باشد و این هنگام است که بودن وسیله ای بنام سرویس مدرسه برای ایاب ذهاب دانش آموزان احساس میشود.

واقعیت این است که اول صبح که بهترین زمان فراگیری علم دانش است  قبل از رسیدن به مدرسه دانش آموزان  حداقل 15 دقیقه داخل سرویس مدرسه در بهترین زمان ، اولین مصاحبت بین راننده سرویس و دانش آموزان می باشد.

و ظهر ها موقع برگشت نیز که ذهن بچه ها در حال مرور و باز آموزی مطالب آموزش دیده میباشد دوباره حداقل به مدت 15 دقیقه اعمال ، رفتار ، گفتار ، و برخورد راننده سرویس با دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است.

و اینجاست که حساسیت موضوع آشکار میشود امروزه میزان تاثیر گذاری رانندگان سرویس مدارس روی دانش آموزان و اهمیت موضوع بر کسی پوشیده نیست و  تاثیرگذاری راننده بر نحوه رفتار ، لحن و گفتار دانش آموزان به مرور زمان آشکار می شود و حتی میزان اعتقاد راننده به مسائل شرعی و دینی و چگونگی رعایت قوانین و مقررات توسط او در ضمیر نا خوداگاه دانش آموزان تاثیر گذار است . 

دانش آموزان نه تنها به عنوان مهمترين و پويا ترين افراد جامعه و منابع انساني آينده هستند بلكه اهرم مؤثري در پيشبرد اهداف توسعه اقتصادي و اجتماعي به شمار ميآيند. تجهيز اين منبع مهم و به كارگيريصحيح و مطلوب آنها نيز به اهداف توسعه را آسان مينمايد.


توجه به ابعاد رواني – اجتماعي انسانها نه تنها زمينه مساعدي براي شكوفايي استعدادها را فراهم ميسازد بلكه در بهبود سلامتي عمومي نيز مؤثر خواهد بود.

از سوي ديگر يكي از عناصر عمده اي كه در آموزش كودكان و نوجوانان مطرح است ايجاد شرايط مساعد است كه بتوانند به معني و مفهوم وقت و ارزش آن پي ببرند و از اوقات خود بهترين استفاده را ببرند.لذا بر آن شدم تا با انجام اين طرح هر چه بيشتر در تحقق اهداف آموزش و پرورش سهمي داشته باشیم.

لذا با اين هدف كه چگونه مي توان آموزشي سيار و غير مستقيم در مسير اياب و ذهاب دانش آموزان ارائه داد تا آنها را استفاده بهينه از زمان داشته باشند دست به كار شدیم.

راههايي را اجرا نمود تا با ارائه آن ها هر چه بيشتر در موفقيت نظام آموزشي كوشا باشم.

 

در ادامه عواملی را برسی خواهیم کرد که باعث می شود اولیا از سرویس مدرسه رضایت کامل نداشته باشند

 

این عوامل در سرویس مدارس چیست؟

 

  • عدم وقت شناسی رانندگان
  •  عدم تعامل راننده با اولیا
  • عدم تعامل راننده با دانش آموزان
  • عدم رعایت بهداشت فردی رانندگان
  • عدم رعایت بهداشت اتومبیل رانندگان
  • عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی توسط رانندگان

 

موارد مذکور میتواند علاوه برا ایجادحس ناخوشایند برای اولیا در روند آموزش دانش آموزان اختلال ایجاد نماید اما راه حل ما برای به حداقل رساندن چالش ها سرویس مدرسه چیست ؟

 

ما با تیم سازی موفق و همکاری با رانندگانی که سالهاست با مجموعه ما همکاری می نمایند و کسب تجارب ارزشمند از سال 1365 در حوزه سرویس مدارس در تلاش هستیم تا نگرانی های اولیا رو به حداقل برسانیم 

 

اما در صورتی که بخواهیم نیرو جدیدی برای همکاری در سرویس مدارس جذب کنیم

ابتدا رانندگان تست های لازم  روانشناختی را تحت نظارت رونپزشکان شرکت انجام داده و بعد از تایید روانپزشکها گواهی عدم سو پیشنه و عدم اعتیاد رانندگان دریافت میشود

بعد رانندگان تحت پایش و آموزش مستمر کارشناسان بازنشسته نیرو انتظامی قرار خواهند گرفت و با انتقال تجارب کارشناسان به رانندگان شرایط ایمن تری برای سرویس مدرسه ایجاد می نماییم

 

سرویس مدرسه

اما با همه تدابیر مذکور ثبت بازخورد اولیا برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است

پس با طراحی فرم نظرسنجی که به صورت ماهانه در همین سامانه از اولیا محترم درخواست میشود که ثبت نمایند

ما را هر چه بیشتر برای خدمت رسانی ایده آل تر یاری میرسانید

.

ما با ایجاد طرح های تشویقی برای رانندگانی که بیشترین بازخورد مثبت را طی هر فصل دارند امیدواریم تا بتوانیم

دغدغه های اولیا را در ارتباط با سرویس مدارس کاهش دهیم

 

ما آماده دریافت آنلاین نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات ، و شکایت شما و پیگیری فوری موارد مذکور هستیم

دیدگاهتان را بنویسید